وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم
سرخط خبرها

روایت مذاکره‌کننده ارشد روسیه از مذاکرات وین | اولیانوف: به خط پایان مذاکرات وین نزدیک هستیم

  • کد خبر: ۱۰۰۸۹۶
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
روایت مذاکره‌کننده ارشد روسیه از مذاکرات وین | اولیانوف: به خط پایان مذاکرات وین نزدیک هستیم
مذاکره‌کننده ارشد روسیه احتمال شکست مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین را بعید دانست و اظهار داشت گفت‌وگوها به خط پایان نزدیک شده و هر لحظه امکان توافق درباره مسائل باقی‌مانده وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، میخائیل اولیانوف عصر چهارشنبه گفت: به خط پایان خیلی نزدیک هستیم اما برخی مسائل باقی‌ مانده که باید حل و فصل شود.

وی افزود: این مسائل می‌تواند هر لحظه حل و فصل شود، کسی چه می‌داند شاید همین فردا. اما تا این لحظه، مسائل باقی مانده و به محض رفع آنها نشست کمیسیون مشترک احتمالا در سطح وزرا برگزار می‌شود.

این دیپلمات روس سپس اظهارات خود را تصحیح کرد و بیان داشت: برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام پس از دستیابی به توافق نهایی ضروری است اما می‌تواند در هر سطحی برگزار شود.

وی گفت:  این یک روند دیپلماتیک طولانی است بنابراین مناسب است وزرا توافق نهایی را تائید کنند؛ هرچند در سطح مدیران سیاسی قابل تائید است، اما وزن سیاسی وزرا بیشتر است.

اولیانوف در پاسخ به این سؤال که از نظر او کدام طرف باید تصمیم نهایی را اتخاذ کند بیان داشت: به‌ نظرم هر دو طرف درست می‌گویند و از زاویه خودشان به مسائل نگاه می‌کنند. این مساله به گفته او در دیپلماسی چندجانبه‌گرایی عادی است.

مذاکره کننده ارشد روسیه در پاسخ به سؤالی درباره پرونده ادعایی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد این مساله به زودی حل و فصل و برای آن بیانیه‌ای صادر شود.

او در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است مذاکرات شکست بخورد گفت بعید است.

مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه آغاز شده به مرحله‌ای رسیده است که موفقیت یا شکست آن صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیم‌های لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ کنند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->